Teaching TUL Immersive Summer School W ramach projektu ,,Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę w Politechnice Łódzkiej’’ FERS.01.05-IP.08-0151/23
Czy idea oferowania przez uniwersytety w całej Europie standaryzowanych modułów, które można przenosić i uznawać w różnych instytucjach, brzmi atrakcyjnie? Czy koncepcja aktywnego zaangażowania uczących się w proces projektowania własnych ścieżek kształcenia na podstawie własnych zainteresowań i celów zawodowych wygląda interesująco? Zapraszamy do podjęcia wyzwania i wzięcia udziału w szkole letniej na temat Dyplomu Europejskiego i Elastycznych Ścieżek Edukacyjnych.
- Wyobraźmy sobie taki Dyplom Europejski, który wpływa na interdyscyplinarne doświadczenie edukacyjne uczących się, jest zgodny z rynkiem pracy i jest przyznawany z pełnym poszanowaniem zasad autonomii instytucjonalnej oraz wolności akademickiej. Wyobraźmy sobie uniwersytet, który chce opracować nowy program razem z zagranicznym partnerem w konkretnej dziedzinie. Celem jest opracowanie rozwiązań, które mogłyby znacząco przyczynić się do wdrożenia Dyplomu Europejskiego w odniesieniu do potrzeb społecznych, dostosowanych do zmieniających się potrzeb rynku, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich standardów akademickich.
- Wyobraźmy sobie model edukacyjny zorientowany na studenta, który otwiera drzwi do wielu wyborów edukacyjnych i umożliwia uczącym się tworzenie ścieżek edukacyjnych w oparciu o własne potrzeby, aspiracje, preferencje, (wcześniejszą) wiedzę i zdolności. Wyobraźmy sobie elastyczną ścieżkę edukacyjną, która pomaga uczącemu się przechodzić na wyższe poziomy edukacji i rynek pracy, nabywać nowe, praktyczne umiejętności oraz osiągać lepsze wyniki. Celem jest opracowanie rozwiązań, które mogłyby znacząco przyczynić się do wdrożenia modelu Elastycznych Ścieżek Edukacyjnych ECIU.
Cele szkoły letniej:
- Zdobycie nowych, praktycznych umiejętności w zakresie innowacyjnej metody uczenia się poprzez wyzwania (CBL);
- Poznanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, metod pracy grupowej oraz oceniania;
- Znalezienie motywacji i wsparcia w zakresie przygotowywania własnej oferty edukacyjnej ECIU;
- Wspieranie integracji, współpracy i poczucia wspólnoty wśród kadry akademickiej sieci ECIU.
Zakładane efekty uczenia się:
Uczestnik potrafi:
- analizować złożony problem i proponować rozwiązania z wykorzystaniem cyklu życia CBL.
- wykazywać kreatywność w łączeniu umiejętności i wiedzy z różnych dziedzin.
- efektywnie komunikować wyniki projektu z różnymi odbiorcami przy użyciu minimum poziomu CEFR B2+ z języka angielskiego.
- formułować argumenty oparte na wiedzy, prezentować, oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować na ich temat.
Ramowy program
Oferujemy pełny harmonogram prezentacji i praktycznych warsztatów CBL oraz zajęć integracyjnych w języku angielskim w ustronnym regionie leśnym z malowniczym krajobrazem nad rzeką Wartą. Udział w szkole letniej jest bezpłatny i obejmuje zakwaterowanie w ośrodku ,,Nadwarciański Gród’’ w Załęczu Wielkim, wyżywienie, dostęp do materiałów edukacyjnych, transport z/do Łodzi, zajęcia integracyjne.
Dzień 1: 23 września 2024
Etap ,,ZAANGAŻUJ SIĘ, CZYLI OD POMYSŁU DO WYZWANIA’’
Dzień 2: 24 września 2024
Etap ,,ZBADAJ’’
Dzień 3: 25 września 2024
Etap ,,ZADZIAŁAJ’’
Dzień 4: 26 września 2024
Etap ,,STUDIUM PRZYPADKU, PROJEKTOWANIE I OCENA’’
Dzień 5: 27 września 2024
Etap ,,ZADZIAŁAJ’’
Aby się zarejestrować, prosimy o skorzystanie z linku poniżej i wypełnienie do
25 sierpnia 2024r formularza zgłoszeniowego:
Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie CEFR B2+
i przejawianie zainteresowania aktywnymi metodami uczenia się. Proces rejestracji obejmuje załączenie listu motywacyjnego (max. 1000 znaków) oraz krótkiego opisu pomysłu na mini-projekt edukacyjny do realizacji w kolejnym roku akademickim we współpracy z partnerem międzynarodowym lub partnerem z otoczenia społeczno-gospodarczego.