Przejdź do treści

Kształcenie cyfrowe i blended learning

 

W obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej i gospodarczej, Politechnika Łódzka podjęła strategiczną decyzję o intensyfikacji działań w zakresie sztucznej inteligencji (AI). Uczelnia nie tylko dostosowuje się do zmieniających się warunków, ale także wyznacza nowe kierunki rozwoju, stając się liderem innowacji w Polsce.

Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest inwestycja w kapitał ludzki. Politechnika Łódzka aktywnie angażuje swoich pracowników w specjalistyczne szkolenia z zakresu AI. Dzięki współpracy z renomowanymi instytucjami i ekspertami z branży, uczestnicy zdobywają aktualną wiedzę i umiejętności, niezbędne do skutecznego wdrażania nowoczesnych technologii. Koordynacją tych przedsięwzięć zajmują się w głównej mierze pracownicy Centrum Kształcenia Politechniki Łódzkiej, odpowiedzialni za przygotowanie i organizację szkoleń oraz projektów związanych z AI.

W ramach projektu FERS, realizowanego we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), uczelnia uruchomiła szereg szkoleń dotyczących sztucznej inteligencji oraz cyfryzacji w edukacji. Cyfryzacja polega na wdrażaniu narzędzi i platform

e-learningowych, umożliwiających efektywne prowadzenie zajęć w trybie zdalnym lub hybrydowym, udostępnianie materiałów edukacyjnych online oraz organizowanie wirtualnych wykładów, seminariów i laboratoriów. Szkolenia w ramach projektu FERS, skierowane do pracowników naukowo-dydaktycznych, mają na celu zwiększenie świadomości AI oraz promowanie innowacyjnych zastosowań tej technologii.

Politechnika Łódzka łączy tradycję z innowacyjnością, utrzymując wysokie standardy edukacyjne i aktywnie przyczyniając się do postępu technologicznego. Z dumą wkracza w erę cyfryzacji i sztucznej inteligencji, stając się pionierem nowoczesnych rozwiązań w edukacji i nauce.

Kształcenie cyfrowe