Centrum Kształcenia Politechniki Łódzkiej
ul. Żeromskiego 116
90-924 Łódź
NIP: 727 002 18 95
DYREKTOR CENTRUM KSZTAŁCENIA
Adrianna Kozłowska
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 95
SEKCJA PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH RKCK1
Ewelina Cap
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 93
Monika Szpura
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 38
- Weryfikacja i gromadzenie dokumentacji związanej z tworzeniem, przekształcaniem i znoszeniem studiów wyższych w Uczelni, w tym sprawozdawczość i działania informacyjne dla władz Uczelni oraz właściwego ministerstwa.
- Nadzór i koordynacja działań podejmowanych w PŁ w zakresie zgodności programów studiów na danym kierunku i poziomie kształcenia z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz wymogami stawianymi przez komisje akredytacyjne.
- Ewidencja prowadzonych w Uczelni kierunków studiów, w tym także w systemie POL-on.
- Wsparcie administracyjne oraz weryfikacja formalno-prawna dokumentacji związanej z ustalaniem i zmianą programów innych form kształcenia.
- Wsparcie merytoryczne i pełna obsługa administracyjna w zakresie opracowywania i zgłaszania kwalifikacji pełnych i cząstkowych do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
- Tworzenie i procedowanie aktów prawnych związanych z procesem kształcenia w zakresie kompetencji powierzonych spraw.
- Wsparcie merytoryczne w realizacji projektów edukacyjnych realizowanych z funduszy strukturalnych.
- Podejmowanie i realizacja działań w ramach programów specjalnych mających na celu uelastycznienie i uatrakcyjnienie ścieżek kształcenia.
- Zapewnienie wsparcia administracyjnego dla Pełnomocnika Rektora ds. praktyk studenckich oraz Pełnomocnika Rektora ds. IAESTE.
- Koordynacja organizacyjna i merytoryczna funkcjonowania w Uczelni systemu informatycznego do obsługi programów studiów i sylabusów.
- Obsługa administracyjna Senackiej Komisji Dydaktyki i Spraw Studenckich.
- Aktualizacja strony internetowej PŁ w części dedykowanej kształceniu, w tym aktualizacja informacji o wynikach przeprowadzonych akredytacji.
- Prowadzenie sprawozdawczości na podstawie dostępnych danych w zakresie kierunków studiów prowadzonych w Uczelni – dla władz Uczelni, władz krajowych i samorządowych, GUS i POL-on oraz innych organów i instytucji.
- Budowa i obsługa Uczelnianej Bazy Przedmiotów Obieralnych (UBPO).
- Koordynacja administracyjna z ramienia Uczelni programu MOST.
- Realizacja działań związanych z nadzorem Prorektora ds. Kształcenia nad jednostkami Uczelni w zakresie organizacji, rozwoju i doskonalenia organizacji studiów wyższych, studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia.
SEKCJA CERTYFIKACJI KWALIFIKACJI RKCK2
Martyna Andrzejczak
e-mal: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 91
Aleksandra Gajda
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 91
Magdalena Ostaszewska
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 91
Joanna Szmyt
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 23 14
- Przygotowanie projektów wzorów dyplomów ukończenia studiów wyższych, wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikatów ukończenia innych form kształcenia.
- Koordynacja w Uczelni sprawozdawczości w zakresie tzw. artefaktów uwierzytelniających, w szczególności wzorów podpisów i pieczęci przystawianych na dyplomach ukończenia studiów wyższych, suplementach do dyplomów, świadectwach ukończenia studiów podyplomowych i zaświadczeniach o ukończeniu studiów.
- Organizacja procesu wydawania dokumentów publicznych oraz innych dokumentów poświadczających uzyskanie kwalifikacji cząstkowych będących w kompetencji Prorektora ds. Kształcenia, w szczególności przygotowanie aktów prawa wewnętrznego (uchwał Senatu, zarządzeń Rektora), a także zasad, procedur, wytycznych i innych dokumentów oraz wzorów druków związanych z poświadczaniem kwalifikacji uzyskanych w systemie szkolnictwa wyższego oraz monitorowanie ich realizacji w Uczelni.
- Koordynacja działań w obszarze kształcenia ustawicznego, w tym mikropoświadczeń i odznak cyfrowych.
- Budowanie i promowanie oferty mikropoświadczeń.
- Obsługa dedykowanych platform informacyjnych i aplikacji do obsługi cyfrowych poświadczeń uzyskanych kwalifikacji.
- Prowadzenie szkoleń i spotkań roboczych w zakresie prowadzonych spraw.
- Przygotowywanie raportów i sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.
SEKCJA WSPARCIA DYDAKTYKI RKCK3
Izabela Gołacka
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 95
Damian Langner
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 36
Anna Łuczak
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 20 95
Joanna Miłosz-Bartczak
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 37
Paulina Skowrońska
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 36
- Identyfikacja oraz analiza potrzeb i oczekiwań kadry akademickiej dotycząca rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli.
- Definiowanie i realizacja form oraz metod doskonalenia dydaktycznego.
- Podejmowanie i realizacja działań w zakresie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich, w tym programy mentoringu dla młodych nauczycieli.
- Śledzenie światowych trendów, wdrażanie i rozwój nowoczesnych metod i form kształcenia.
- Współpraca z IDS w zakresie podstawowego szkolenia metodycznego dla nauczycieli.
- Przygotowywanie materiałów szkoleniowych i organizowanie szkoleń metodycznych wewnątrzuczelnianych oraz komercyjnych.
- Opracowywanie przewodników metodycznych oraz wsparcie pracowników w tworzeniu materiałów dydaktycznych.
- Tworzenie i aktualizacja bazy cyfrowej metod, narzędzi i materiałów dydaktycznych.
- Współpraca z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami szkolnictwa wyższego w zakresie organizacji, systemów i metod kształcenia.
- Promowanie kultury kształcenia i dobrych praktyk, w tym budowanie grup wsparcia dydaktycznego zorientowanych wokół wybranych metod kształcenia.
- Organizacja seminariów, konferencji i innych wydarzeń z zakresu rozwoju kształcenia.
- Promowanie oraz wsparcie merytoryczne w realizacji projektów edukacyjnych w Uczelni.
- Współpraca z innymi jednostkami Uczelni w organizacji międzynarodowych szkół letnich i budowaniu oferty programów specjalnych (w tym oferty edukacyjnej dla Uniwersytetu Europejskiego ECIU).
SEKCJA OBSŁUGI PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH RKCK4
Aleksandra Ebenryter - Lider Sekcji
e-mal: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 07
Sylwia Florczak
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 07
Aleksandra Kęsicka
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 28 69
Taras Panskyi
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 39 89
Anna Skonieczna
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 2869
Malgorzata Tomicka
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 39 89
Przemysław Sych
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 07
Anna Woźniak
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 07
- Działania informacyjne i doradcze w zakresie pozyskiwania środków w ramach funduszy dedykowanych projektom edukacyjnym.
- Wsparcie w przygotowaniu lub nadzór nad przygotowaniem dokumentacji projektowej oraz wniosków o dofinansowanie projektów, w tym: weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie projektów, pomoc w zakresie opracowywania budżetów projektów.
- Wsparcie w budowaniu konsorcjów projektowych w sytuacjach, gdy projekt zakłada udział partnerów.
- Koordynacja pozyskiwania ekspertyz zewnętrznych.
- Pomoc na etapie sporządzania umowy konsorcjum oraz sporządzania i podpisywania umowy o dofinansowanie projektów.
- Ewidencja składanych i zaakceptowanych wniosków o dofinansowanie projektów.
- Doradztwo w zakresie zarządzania projektami lub zarządzanie projektami powierzonymi do obsługi na podstawie oddelegowania/dodatku do wynagrodzenia.
- Obsługa elektronicznych systemów do składania wniosków i realizacji projektów.
- Monitoring realizacji projektów i utrzymania wskaźników w okresie trwałości.
- Realizacja działań kontrolnych i monitorujących w projektach powierzonych do obsługi.
SEKCJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA RKCK5
Beata Bednarek
e-mail: Naciśnij aby wyświetlić adres email
tel. +48 42 631 21 38
- Nadzór i koordynacja spraw związanych z uprawnieniami Uczelni do prowadzenia kierunków studiów, ich akredytacją oraz polityką jakości kształcenia.
- Wsparcie Rad Kierunków Studiów w przygotowywaniu rocznych raportów dotyczących jakości kształcenia oraz raportów samooceny dla PKA.
- Obsługa administracyjna Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i współpraca w zakresie doskonalenia Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie akredytacji zewnętrznych.
- Analiza raportów Polskiej Komisji Akredytacyjnej i innych komisji akredytacyjnych dotyczących prowadzonego w Uczelni kształcenia oraz opracowywanie we współpracy z Uczelnianą Komisją ds. Jakości Kształcenia stosownych zaleceń dla jednostek Uczelni.
- Prowadzenie i koordynacja ankietyzacji dotyczącej procesu kształcenia we współpracy z Przewodniczącym Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia.
- Wdrażanie procedur systemu zapewnienia jakości kształcenia i monitorowanie ich funkcjonowania.
- Prowadzenie Uczelnianej Księgi Jakości Kształcenia.
- Aktualizacja strony internetowej PŁ dedykowanej jakości kształcenia.
- Analiza danych dotyczących kształcenia.
- Przygotowywanie zbiorczych raportów dotyczących jakości kształcenia w PŁ.