Jak zostać autorem mikromodułu i wyzwania?
Mikromoduły to krótkie, zindywidualizowane kursy edukacyjne w obrębie konkretnych tematów lub umiejętności. Aby zostać autorem mikromodułu w ECIU (European Consortium of Innovative Universities), warto postępować zgodnie z poniższymi krokami:
1. Wybór tematu: Zidentyfikowanie tematu, który jest aktualny, interesujący i przydatny dla studentów.
2. Badanie rynku: Sprawdzenie, jakie mikromoduły już istnieją na https://engage.eciu.eu/, aby uniknąć powielania treści i lepiej zrozumieć format i oczekiwania.
3. Opracowanie programu nauczania: Stworzenie szczegółowego planu mikromodułu, który obejmuje cele nauczania, aktywności oraz formy oceniania zgodnie z wymaganiami ECIU i według metodologii CBL (Challenge-based Learning).
4. Przygotowanie materiałów dydaktycznych: Opracowanie materiałów, które będą używane podczas kursu, takie jak: prezentacje, dokumenty, nagrania wideo, itp.
5. Złożenie oferty: Skontaktowanie się z Centrum Kształcenia PŁ (Sekcja Wsparcia Dydaktyki) aby uzyskać informacje o procesie składania oferty, wymaganiach ECIU i metodologii CBL.
6. Konsultacje i feedback: Dostosowanie oferty zgodnie z wytycznymi ECIU oraz poprawkami i sugestiami recenzentów.
7. Ocena: Po zakończeniu mikromodułu, zebranie opinii uczestników w celu dalszego rozwijania i dostosowywania go na przyszłość.i składania wniosków. Zazwyczaj istnieją konkretne w
Wyzwania ECIU są projetami edukacyjnymi, które łączą studentów z rzeczywistymi problemami społecznymi lub biznesowymi. Aby zostać autorem wyzwania (j. ang. ,,challenge’’) w European Consortium of Innovative Universities (ECIU), należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
- Identyfikacja tematu: Wybranie aktualnego i istotnego tematu, który będzie interesujący dla studentów i możliwy do rozwiązania w kontekście współpracy międzyuczelnianej.
- Badanie rynku: Sprawdzenie, jakie wyzwania już istnieją na https://engage.eciu.eu/, aby uniknąć powielania treści i lepiej zrozumieć format i oczekiwania.
- Przygotowanie pomysłu: Opracowanie szczegółowego opisu wyzwania z zaznaczonym celem, opisem problemu do rozwiązania, oczekiwanych rezultatów, propozycji aktywności, metod pracy oraz sposobów jej oceniania. Przygotowanie gruntu pod współpracę z innymi członkami ECIU lub przedstawicielami instytucji, zaangażowanymi w realizację wyzwania.
- Zgłoszenie pomysłu: Skontaktowanie się z Centrum Kształcenia PŁ (Sekcja Wsparcia Dydaktyki) w celu omówienia wymagań dotyczących składania propozycji oraz wytycznych formalnych.
- Konsultacje i feedback: Dostosowanie oferty zgodnie z wytycznymi ECIU oraz poprawkami i sugestiami recenzentów.
Ocena: Po zakończeniu wyzwania, zebranie opinii uczestników w celu dalszego rozwijania i dostosowywania na przyszłość.i składania