Przejdź do treści

Tutoring personalny

JESTEŚMY Z TOBĄ, JESTEŚMY DLA CIEBIE

Tutoring personalny (ang. pastoral tutoring), to szeroko rozumiane wsparcie studenta jako jednostki, które otrzymują przede wszystkim studenci pierwszego roku I stopnia studiów stacjonarnych. Zakres wsparcia obejmuje na przykład "zaaklimatyzowanie się" na uczelni, stanie się aktywnym, zintegrowanym członkiem społeczności akademickiej, utrzymanie bądź zwiększenie dobrostanu oraz rozwój pozaakademickich zainteresowań.

JAK OTRZYMAĆ WSPARCIE TUTORA?

Wybierasz swojego tutora --> Kontaktujesz się z nim lub nią --> Nawiązujecie współpracę --> Wspólnie określacie zakres wsparcia, częstotliwość spotkań, rodzaj kontaktu, plan oraz cele.

Zapoznaj się z profilami poszczególnych tutorów. Wybierz osobę, której dziedzina naukowa bądź/i zainteresowania pozaakademickie odpowiadają Twoim. Skontaktuj się z daną osobą pisząc e-mail w temacie wpisując ‘tutoring personalny.’ Adres swojego tutora znajdziesz w jego profilu. Możesz się pokrótce przedstawić. Po otrzymaniu odpowiedzi od tutora umawiacie się na spotkanie w realu.

Przed rozpoczęciem roku akademickiego, bądź w jego pierwszych tygodniach, przeprowadzamy analizę potrzeb nowo przyjętych studentów. Każdy student IFE otrzymuje link do ankiety z prośbą o szczere, rzetelne odpowiedzi. Ankieta celowo nie jest anonimowa. Zależy nam na tym  abyśmy mogli zareagować w szczególnie trudnych sytuacjach. Jedyną osobą, która ma dostęp do danych studentów jest uczelniany koordynator ds. tutoringu, który przygotowuje anonimowe zestawienie wyników dla pozostałych tutorów. Pytania zawarte w ankiecie dotyczą bardzo wielu aspektów Twojego życia, od miejsca zamieszkania i czasu dojazdu poprzez znajomych na naszej uczelni i ich wsparcie aż do określenia samopoczucia i zdefiniowania obaw, niepokojów. Dotychczasowe ankiety spotkały się z bardzo dobrym odbiorem ze strony naszych studentów. Zwrotność wypełnionych ankiet wyniosła powyżej 52% dzięki czemu tutorzy dobrze wiedzieli jakiego wsparcia potrzebują nasi studenci.

Nasi tutorzy systematycznie zapoznają się z badaniami przeprowadzanymi przez inne specjalistyczne organizacje, fundacje. Tak też było w przypadku najnowszych badań zakrojonych na niezmiernie szeroką skalę (184,447 uczniów ze wszystkich województw). Mowa tu o badaniach fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym.” Badanie jest bardzo szczegółowe. Na początku raportu zostały zebrane najczęstsze problemy Młodych Głów. Są to: brak motywacji do działania (52,4%), brak chęci do życia (28%), kłopoty w nauce (33%), samotność (37,5%), kłopoty ze snem (37%), brak akceptacji tego kim są i jak wyglądają (32,5%). Wyniki przedstawione w raporcie utwierdzają nas w przekonaniu, że tutoring personalny jest i będzie bardzo potrzebnym wsparciem dla naszych przyszłych oraz obecnych studentów. Szczegółowy raport znajduje się na stronie fundacji https://mlodeglowy.pl/