Przejdź do treści

Ścieżka Active Learning

Projekty unijne logo

 

Poniżej przedstawiamy odznaki w obrębie ścieżki Active Learning

Treść (rozbudowana)
Klasa odznaki: Active Learning - Active Start

Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active Start” wyróżnia się znajomością wybranych krótkich aktywności mających na celu zwiększenie zaangażowania studentów w proces uczenia się (przed / w trakcie / po zajęciach).  Potrafi rozpoznać korzyści płynące z ich zastosowania w dydaktyce oraz zidentyfikować ich ograniczenia.

Kryteria:

  • Ukończenie dedykowanego 12-godzinnego szkolenia w formie stacjonarnej lub aktywnego udziału w szkoleniu online prowadzonego metodą odwróconej klasy, w odstępach czasowych, z możliwością wyboru uczestnictwa w 6 z 10 spotkań – każde odnośnie innej aktywizującej metody dydaktycznej.

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat.

0
Klasa odznaki: Active Learning - Active Direction

Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active Direction” posiada zaawansowaną wiedzę odnośnie co najmniej jednej aktywizującej metody dydaktycznej i wie jak wprowadzić tę metodę lub techniki z nią związane na zajęciach tak aby zaangażować uczącego się w pracę i proces dydaktyczny.

Kryteria:

  • Ukończenie szkolenia/szkoleń dotyczącego/dotyczących co najmniej jednej wybranej aktywnej metody dydaktycznej w wymiarze minimum 12 godzin.
  • Zastosowanie zdobytej wiedzy w pracy na zajęciach i przygotowanie karty dobrych praktyk zawierającej opis zastosowania metody/techniki dydaktycznej, której dotyczyło szkolenie.

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat.

Uznanie kompetencji odbywa się również na postawie wywiadu.

0
Klasa odznaki: Active Learning – Active Pre-class

 Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active Pre-class” potrafi umiejętnie wykorzystać  aktywizujące metody dydaktyczne, które mobilizują i ułatwiają uczącym się przygotowanie do zajęć w celu lepszego zgłębienia materiału na zajęciach. Potrafi także dobrać w/w metody stosownie do przekazywanych treści i wyciągnąć wnioski odnośnie sposobu oraz korzyści/ograniczeń płynących z ich implementacji. Posiadacz odznaki aktywnie poszukuje nowych rozwiązań dydaktycznych adekwatnych dla swojej dziedziny.

Kryteria:

  • Ukończenie dedykowanego 12-godzinnego szkolenia dotyczącego aktywizujących metod dydaktycznych stosowanych w edukacji Flipped (obejmującego część warsztatową) oraz przygotowanie e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk z opisem zastosowania w/w metod.

LUB ALTERNATYWNIE

  • Przygotowanie poszerzonego e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk zawierających opis zastosowania aktywizujących metod/technik dydaktycznych wykorzystywanych w edukacji Flipped oraz esej/opis zawierający ogólne wnioski płynące z doświadczeń stosowania w/w metod lub przygotowanie wystąpienia wraz z abstraktem, prezentującego w/w wnioski (forma pisemna/wystąpienie do wyboru wg preferencji osoby).

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat. Aby wznowić odznakę należy wykazać się zastosowaniem 2 nowych metod potwierdzając ten fakt kolejnymi kartami dobrych praktyk. 

0
Klasa odznaki: Active Learning – Active In-class

Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active In-class” wykorzystuje aktywizujące metody dydaktyczne na zajęciach w wymiarze minimum 30 minut czasu zajęć. Umiejętnie dobiera w/w metody stosownie do przekazywanych treści oraz wyciąga wnioski odnośnie sposobu, korzyści i ograniczeń płynących z ich implementacji, jednocześnie aktywnie poszukując nowych rozwiązań dydaktycznych.

Kryteria:

  • Ukończenie dedykowanego 12-godzinnego szkolenia dotyczącego aktywnych metod dydaktycznych stosowanych w pracy na zajęciach, obejmującego część warsztatową, oraz przygotowanie e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk zawierających opis zastosowania w/w metod.

LUB ALTERNATYWNIE 

  • Przygotowanie poszerzonego e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk zawierających opis zastosowania aktywnych metod/technik dydaktycznych stosowanych w pracy na zajęciach oraz esej/opis zawierający ogólne wnioski płynące z doświadczeń stosowania w/w metod lub przygotowanie wystąpienia wraz z abstraktem prezentującego w/w wnioski (forma pisemna/wystąpienie do wyboru wg preferencji osoby).

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat. Aby wznowić odznakę należy wykazać się zastosowaniem 2 nowych metod potwierdzając ten fakt kolejnymi kartami dobrych praktyk. 

0
Klasa odznaki: Active Learning – Active Post-class

Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active Post-class” wprowadza i wykorzystuje aktywizujące metody dydaktyczne służące do pogłębiania wiedzy oraz zmotywowania ich do pracy po zajęciach. Dobiera w/w metody stosownie do przekazywanych treści oraz wyciąga wnioski odnośnie sposobu ich implementacji. Krytycznie analizuje korzyści i ograniczenia płynące z ich implementacji, przy jednoczesnym aktywnym poszukiwaniu nowych rozwiązań dydaktycznych.

Kryteria:

  • Ukończenie dedykowanego 12-godzinnego szkolenia dotyczącego aktywnych metod dydaktycznych motywujących studentów do pracy po zajęciach oraz przygotowanie e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk zawierających opis zastosowania w/w metod.

LUB ALTERNATYWNIE

  • Przygotowanie poszerzonego e-portfolio zawierającego co najmniej 5 kart dobrych praktyk z opisem zastosowania aktywnych metod/technik dydaktycznych motywujących studentów do pracy po zajęciach oraz esej/opis zawierający ogólne wnioski płynące z doświadczeń stosowania w/w metod lub przygotowanie wystąpienia z abstraktem prezentującego w/w wnioski (forma pisemna/wystąpienie do wyboru wg preferencji osoby).

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat. Aby wznowić odznakę należy wykazać się zastosowaniem 2 nowych metod potwierdzając ten fakt kolejnymi kartami dobrych praktyk. 

0
Klasa odznaki: Active Learning - Active Expert

Opis:

Posiadacz odznaki „Active Learning – Active Expert” potrafi zastosować metody aktywizujące (np. Flipped Classroom, Problem-based learning, Challenge-based learning) w pełnym cyklu procesu dydaktycznego oraz aktywnie podzielić się swoimi praktykami z zainteresowanymi nauczycielami PŁ. W sposób ciągły poszerza swoją wiedzę z zakresu w/w metod, a także elastycznie reaguje na potrzeby studentów adekwatnie dobierając techniki i sposoby pracy aktywnie wspomagające proces dydaktyczny.

Kryteria:

  • Prowadzi przedmiot stosując jedną lub kilka metod aktywizujących przez co najmniej 2 semestry.
  • Przygotowuje raport dydaktyczny z przeprowadzenia przebudowy swojego przedmiotu na przestrzeni co najmniej dwóch semestrów oraz przedstawia proces jego usprawnienia poprzez aktywizujące metody dydaktyczne.
  • Aktywnie dzieli się dobrymi praktykami w trakcie wprowadzania zmian i po zakończeniu procesu poprzez fora/spotkania poświęcone dydaktyce, np. ,,Teaching Cafe’’.

Uwagi:

Odznaka ważna jest przez 5 lat. Aby wznowić odznakę należy wykazać się prowadzeniem przedmiotu z zastosowaniem aktywnych metod co najmniej przez kolejny semestr (raport) oraz aktywnie dzielić się praktykami.  

0