Skip to main content

Tutorzy

Tutorzy personalni

Tutor personalny jest doświadczonym nauczycielem akademickim, który jest nie tylko specjalistą w swojej dziedzinie, ale przede wszystkim charakteryzuje się dużą inteligencją emocjonalną. Może udzielać wsparcia w następujących obszarach.

  • Motywacja. Tutor personalny pełni rolę mentora i motywatora, wspierając studentów w utrzymaniu zaangażowania w naukę i osiąganiu swoich celów akademickich. Pomaga w pokonywaniu trudności i niepewności.
  • Rozwój osobisty. Tutor personalny pomaga w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, zarządzania czasem, komunikacji i radzenia sobie ze stresem.
  • Monitorowanie postępów. Tutor personalny omawia postępy studenta, identyfikując obszary wymagające dodatkowej uwagi. Wspólnie ze studentem opracowuje strategie poprawy wyników i efektywności nauki.
  • Dostępność i komunikacja. Tutor personalny jest dostępny dla studenta czy to w trakcie cyklicznych spotkań, konsultacji czy odpowiadając na pytania studentów przez różne środki komunikacji (np., e-mail, chat).
  • Współpraca z innymi. Tutor personalny współpracuje z innymi nauczycielami, doradcami edukacyjnymi oraz pracownikami uczelni w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia dla studenta.
  • Dbałość o samorozwój. Tutor personalny pomaga studentowi w rozwoju umiejętności samodzielnego planowania nauki, refleksji nad własnym postępem oraz oceny skuteczności własnych strategii nauki.

W skrócie, tutor personalny na uczelni to profesjonalista, który działa jako przewodnik i wsparcie dla studentów, pomagając im osiągnąć akademickie i osobiste cele poprzez spersonalizowane podejście i motywację.

Tutor akademicki - Opiekun Naukowy

Opiekun naukowy to nauczyciel akademicki, który w partnerskiej relacji mistrz-uczeń pomaga uczestnikowi programu rozwinąć jego potencjał. Na każdym etapie pracy badawczej dzieli się z młodymi badaczami swoją wiedzą i doświadczeniem, ułatwiając im osiągnięcie sukcesu w prowadzonych badaniach. Szczegóły znajdują się na stronie projektu E2TOP.

Opiekunowie naukowi | E²TOP (lodz.pl)

Sylwetki tutorów personalnych (w kolejności alfabetycznej)

Treść (rozbudowana)
dr inż. Antecka Anna

dr inż. Anna Antecka anna.antecka@p.lodz.pl

Jestem pracownikiem Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej od 2008 roku. Prowadzę/prowadziłam takie przedmioty, jak: Inżynieria procesowa/bioprocesowa, Technologie uzdatniania wody, Gospodarka odpadami, czy Czynniki zagrożeń biologicznych. Uczestniczyłam w licznych kursach i szkoleniach wspomagających pracę dydaktyczną, m. in.: szkolenie warsztatowe Design Thinking (2017), kurs organizowany przez Uniwersytet Groningen (Holandia) w ramach projektu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Mistrzowie Dydaktyki” (2020), czy szkolenie z e-learningu (2021). Prowadziłam dodatkowe zajęcia „tutoringu” dla studentów chcących poszerzyć swoje zainteresowania (2019-2020). Jako dydaktyk stawiam zarówno na systematyczność i dokładność, ale także otwartość i indywidualne podejście do każdego studenta.

Zainteresowania naukowe

Dziedzina: inżynieria chemiczna. Pracuję w Katedrze Inżynierii Bioprocesowej. Prowadzę badania dotyczące hodowli mikroorganizmów ukierunkowanych na syntezę wybranych bioproduktów, metod ich wyodrębniania, oczyszczania i zastosowania.

Prywatnie

Mama dwójki dzieci. Lubi sport i aktywne spędzanie wolnego czasu, ale także czytanie książek. Członek Łódzkiego Klubu Wysokogórskiego.

0
mgr Agnieszka Burcan-Krawczyk

mgr Agnieszka Burcan-Krawczyk agnieszka.burcan-krawczyk@p.lodz.pl

Ze studentami pracuję od ponad dwudziestu lat. Stale rozwijam swoje umiejętności dydaktyczne uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach metodycznych, od wielu lat interesuję się rozwojem osobistym– swoją wiedzę i umiejętności przekazuję studentom podczas regularnego toku studiów i w ramach spotkań „tutoringowych”.

Zainteresowania naukowe

Zostałam nauczycielką, bo bardzo lubię pracować z ludźmi, wspierać ich w rozwoju. Dawno temu napisałam poradnik „Jak opanować dowolny język obcy.” Prowadzę zajęcia z języka angielskiego biznesowego i technicznego w Centrum Językowym. Moją specjalnością jest język angielski techniczny w architekturze i budownictwie.

Prywatnie

W wolnym czasie czytam, oglądam filmy, przedstawienia teatralne (najbardziej lubię balet), zdarza się, że maluję obrazy abstrakcyjne. Fascynuje mnie różnorodność i piękno życia, „rozbrajają” gryzonie, relaksuje jazda na rowerze.

0
dr inż. Anna Firych-Nowacka

dr inż. Anna Firych-Nowacka (I-25)anna.firych-nowacka@p.lodz.pl

 Ze studentami pracuję od kilkunastu lat. Stale rozwijam swoje umiejętności dydaktyczne uczestnicząc w szkoleniach takich jak np.: Problem Based Learning, Design Thinking, Flipped education czy z Metod facylitacji – techniki te wdrażam za równo podczas regularnego toku studiów, jak również w ramach spotkań „tutoringowych.” Bardzo lubię pracować indywidualnie ze studentem lub z małą grupą studentów.

Zainteresowania naukowe

Pracuję w Instytucie Mechatroniki i Systemów Informatycznych, gdzie prowadzę badania z zakresu maszyn elektrycznych, MEMS, elektrospiningu oraz wirtualnej rzeczywistości. Stale opracowuję trójwymiarowe modele komputerowe przez co nierozerwalnie łączę swoją pracę z metodami numerycznymi.

Prywatnie

Uwielbiam sport w każdym wydaniu, szczególnie sporty ekstremalne. Nie znoszę pustki w życiu – każdą chwilę skrzętnie gospodaruję;)

0
mgr Magdalena Gałaj

mgr Magdalena Gałaj magdalena.galaj@p.lodz.pl

Jestem nauczycielem akademickim od ponad dwudziestu lat. Dbam o rozwój swoich kompetencji dydaktycznych; regularnie uczestniczę w szkoleniach, warsztatach i kursach, biorę czynny udział w konferencjach oraz angażuję się w międzynarodowe projekty, w których mogę podpatrzeć pracę kolegów po fachu. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu „Andragogika oraz coaching i tutoring w edukacji”. Na zajęciach stosuję elementy grywalizacji, korzystam z metod facylitacji i odwróconej klasy. Posiadam doświadczenie w pracy indywidualnej ze studentami wybitnymi, jak i tymi, wymagającymi wsparcia.

Zainteresowania naukowe

Jestem zatrudniona w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej, na stanowisku starszego asystenta. Specjalizuję się w języku technicznym i biznesowym. Oprócz regularnego lektoratu, prowadzę zajęcia przygotowujące studentów do egzaminu TELC English B2 Technical. Interesuję się najnowszymi trendami i zastosowaniem technologii w edukacji językowej.

Prywatnie

Prywatnie patrzę na świat wokół siebie przez obiektyw aparatu; bardzo lubię obserwować i fotografować ludzi. Rutyna może innym daje stabilizację, ale ja zdecydowanie wolę ruch i lubię jak „coś się dzieje.”

0
dr Dorota Gryglik

dr Dorota Gryglik dorota.gryglik@p.lodz.pl

Jako nauczyciel akademicki pracuję od 20 lat.

Zainteresowania naukowe

inżynieria środowiska, ochrona środowiska, alternatywne źródła energii, fizyka wszechświata

Prywatnie

Jestem ciekawa świata. Im więcej o nim wiem, tym bardziej widzę, ile jeszcze można się dowiedzieć. Cenię indywidualność i pomysłowość studentów. Jestem otwarta na ich sugestie, staram się rozwijać ich potencjał. Zapraszam tych, którzy również są ciekawi – będziemy wspólnie poszukiwać, drążyć, pogłębiać, poszukamy połączeń między zjawiskami, gdzie nie widać powiązań. Bądźmy dla siebie wzajemnie inspiracją! Moje motto: „Kto pyta, nie błądzi. Kto nie pyta, nigdy się nie dowie.” John Flanagan

0
dr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska

dr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska (CMF) gertruda.gwozdz-lukawska@p.lodz.pl

Jestem zaangażowana w wiele projektów edukacyjnych oraz przeszkolona m.in. z Problem Based Learning, Design Thinking, Case Study, m-Learningu, umiejętności Trenerskich oraz Tutoringu. Jestem autorem i współautorem wielu materiałów e-learningowych i m-learningowych, w tym Otwartych Zasobów Edukacyjnych PŁ oraz twórcą szeregu warsztatów organizowanych w ramach Drzwi Otwartych na PŁ, Festiwali Nauki, Mobility Week oraz w ramach pracy na Łódzkim Uniwersytecie Dziecięcym. Ponadto jestem certyfikowanych coachem ICC, a coaching wykorzystuję w pracy ze studentami.

Zainteresowania naukowe

Pracuję w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki jako matematyk, ale umiejętności informatyczne wykorzystuję również przygotowując materiały edukacyjne dla studentów.

Prywatnie

Moją pasją są książki, gry planszowe i logiczne oraz podróże.

0
mgr Agnieszka Kleczkowska

mgr Agnieszka Kleczkowska agnieszka.kleczkowska@p.lodz.pl

Od ponad 20 lat uczę języka angielskiego w Centrum Językowym PŁ, mogę więc chyba powiedzieć, że mam duże doświadczenie w pracy ze studentami. Motywując studentów do nauki, staram się ich słuchać i reagować na ich potrzeby – szukam różnych sposobów przekazania wiedzy i doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem. Zależy mi na indywidualnym podejściu do każdego studenta, rozpoznaniu mocnych i słabych stron oraz wspólnej strategii uczenia się. Wierzę w aktywne metody nauki oraz współpracę uczeń-nauczyciel, w atmosferze zaufania i otwartości.

Posiadam kwalifikacje metodyczne, tutorskie i translatorskie.

Chętnie podejmuję nowe wyzwania, lubię uczyć się nowych rzeczy – zawodowo i prywatnie. Często podróżuję, czasem śpiewam lub piszę wiersze.

0
dr inż. Anna Klepacz-Smółka

dr inż. Anna Klepacz-Smółka anna.klepacz-smolka@p.lodz.pl

Jestem zaangażowanym nauczycielem, który chciałby w swoich studentach wzbudzić, jeżeli nie pasję to chociaż, głębsze zainteresowanie tematyką zajęć. Prowadzę zajęcia z biologicznych metod oczyszczania ścieków, mikrobiologicznej analizy wody, biopaliw oraz podstawi inżynierii chemicznej i biochemicznej. Dla niewtajemniczonych, inżynierię chemiczną można odnaleźć w każdej gałęzi przemysłu i można ją doskonale wykorzystać w ochronie środowiska, bioprocesach oraz biorafineriach.

Zainteresowania naukowe

Od zawsze, czyli od czasów studiów, interesuje mnie szeroko pojęta inżynieria chemiczna, a w szczególności inżynieria bioprocesowa. Naukowo zajmuję się hodowlą mikroalg i cyjanobakteri oraz pozyskiwaniem z nich cennych substancji chemicznych. Dodatkowo interesuję się energią odnawialną (biogaz) oraz zrównoważonym rozwojem w kontekście produkcji przemysłowej (np. biorafinerie), jak również edukacji w zakresie SDG.

Prywatnie

Jestem osoba otwartą, lubiącą przebywać wśród ludzi. Uwielbiam czytać (głównie fantazy), poznawać nowe miejsca, ludzi i kultury. Uwielbiam sport, który daje mi energię do życia. Kilka lat temu odnalazłam moją obecnie największa pasję – tango.

0
mgr Izabella Łacińska-Wójcik

mgr Izabella Łacińska-Wójcik (S-2) izabella.lacinska-wojcik@p.lodz.pl

Zajęcia ze studentami prowadzę od 1996 roku, a jako nauczyciel akademicki na Politechnice Łódzkiej działam od 2002 roku specjalizując się w obszarach biotechnologicznych. Ciągle pasjonuje ją dzielenie się ze studentami radosnym eksperymentowaniem wpisując się w Design Thinking i Tutoring Master of Didactics starając się w sposób bezpieczny wyprowadzać ich ze strefy komfortu, aby mogli nie tylko uczyć się efektywniej, ale również uczyć się jak się uczyć, a co najistotniejsze, uczyć się siebie i o sobie… odkrywać jak twórczym narzędziem jest mózg, zwłaszcza inspirująco współpracujący w sieci połączeń z innymi w obrębie pracy zespołowej, gdzie mądrość grupy pozwoli dopełnić każdą lukę informacyjną, wobec czego jak cenna jest odmienność sposobu myślenia.

Jestem autorką dwóch skryptów wewnętrznych do nauczania języka technicznego w zakresie biotechnologii i nauk o żywności oraz związku ekonomii z IT - EinE.

Zainteresowania profesjonalne

Pracując w najmilszej, bowiem wysoce zhumanizowanej jednostce - Centrum Językowym, szukam, wyszukuję i poszukuję nowych kanałów dostępu do pozytywnego wspierania procesu nauczania i uczenia się. Jestem ekspertką IP MEN z zakresu języków obcych w charakterze opiniotwórczo-doradczym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Uczestniczę w pracach projektach międzynarodowych, również poza macierzystą uczelnią, takich jak EDGE – Empowering Digital Teachers.

Prywatnie

Lubię odmienność, aktywność, odczuwanie i doświadczanie: taniec, joga, pływanie, jazda rowerem nawet z ostrzejszymi świstami powietrza aż po dokonywanie zmian w ogrodzie w skupieniu.  Bo to co pewne w życiu to zmiana.

0
mgr Joanna Łyżwa

mgr Joanna Łyżwa joanna.lyzwa@p.lodz.pl

Jestem nauczycielem akademickim i od ponad 20 lat z pasją, entuzjazmem i zaangażowaniem wspieram studentów w procesie doskonalenia kompetencji językowych. Poprzez udział w licznych szkoleniach stale podnoszę swoje kwalifikacje, aby w swojej pracy wykorzystywać nowoczesne metody nauczania i lepiej rozumieć potrzeby uczniów dorosłych.

Zainteresowania naukowe

Staram się łączyć nauczanie z tzw. soft business skills, zatem teamwork, leadership, interpersonal communication, giving feedback, intercultural awareness stały się nieodłącznym elementem.

Prywatnie

Lubię dobry teatr i film a także turystykę górską i rodzinne podróże. Dbanie o zdrowy tryb życia to dla mnie ważny aspekt stąd sport zajmuje szczególne miejsce.

0
dr Monika Malinowska-Olszowy

dr Monika Malinowska-Olszowy (I-42) monika.malinowska-olszowy@p.lodz.pl

Bardzo lubię pracę ze studentami. Nie tylko ja uczę, ale też wiele uczę się od młodych ludzi, co stale mnie inspiruje do wdrażania innowacyjnych metod kształcenia. Jestem współtwórcą pierwszej w Łodzi pracowni kreatywnego rozwiązywania problemów m.in. metodologią Design Thinking – DT4U, a także mentorem w zakresie innowacyjnych metod kształcenia (Based Learning, Flipped education, Case Teaching, Storytelling. Od 2022 roku posiadam Międzynarodowy Ceryfikat Coacha. Swoje umiejętności dydaktyczne ciągle rozwijam biorąc udział w szkoleniach w kraju i zagranicą.

Zainteresowania naukowe

Pracuję na Wydziale Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów. W działalności naukowej koncentruję się głównie na zagadnieniach związanych z zarządzaniem nowoczesnym miastem w aspekcie ekologii i gospodarki cyrkularnej oraz zarządzaniem marką.

Prywatnie

Uwielbiam podróże, zarówno te bliskie, jak i bardzo dalekie. Interesuję się również samorządem lokalnym i polityką, a jako Radna Rady Miejskiej spełniam się w tym aspekcie.

0
mgr Joanna Miłosz-Bartczak

mgr Joanna Miłosz-Bartczak joanna.milosz-bartczak@p.lodz.pl

Od jedenastu lat pracuję jako wykładowca akademicki ucząc języka angielskiego i przedmiotów ,,miękkich’’, takich jak: Study Skills for University i Introduction to Problem-Based-Learning. Współtworzyłam podręcznik akademicki ,,Academic English for Engineers’’ (Wydawnictwo PŁ: Łódź 2017) oraz wiele innych materiałów dydaktycznych, w tym testy i arkusze egzaminacyjne. Lubię (na sobie i z moimi studentami, zarówno w mniejszych i większych grupach) testować nowatorskie metody uczenia się.

Zainteresowania naukowe

Interesują mnie zagadnienia jakości w edukacji oraz kreatywność i motywacja w pracy zespołowej.

Prywatnie

Prywatnie, najbardziej, lubię spędzać czas z przyjaciółmi, tańczyć i eksplorować rejony nadmorskie.

0
dr inż. Agnieszka Pietras

dr inż. Agnieszka Pietras agnieszka.pietras@p.lodz.pl

Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej oraz Studiów MBA na kierunku finanse i ubezpieczenia Illinois State University. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu – od początku kariery zawodowej jestem pracownikiem Wydziału Organizacji i Zarządzania PŁ, członkiem Rady Kierunku Studiów Zarządzanie i Inżynieria Zarządzania, od 14 lat kierownikiem Studiów Podyplomowych Zarządzanie Projektami, od 2010 roku Coach ICC, a od 2020 roku również założyciel i opiekun Pracowni Mentoringu i Coachingu.

Zainteresowania dydaktyczne

To co dla mnie bardzo ważne to praca ze studentami. Zajęcia, które prowadzę obejmują różne obszary od technologii informatycznych, poprzez komputerowe wspomaganie zarządzanie, zarządzanie projektami, aż po coaching stanowiący metodę rozwoju osobistego.

Sama również staram się rozwijać swoje umiejętności dydaktyczne poprzez udział w różnorodnych szkoleniach takich jak:

  • Szkolenie dla Moderatorów DT
  • Szkolenie Prince2
  • Problem Based Learning
  • Design Thinking
  • Case Teaching
  • E-learning
  • Zarządzanie Informacją
  • Umiejętności Informatyczne
  • New ways of thinking

Prywatnie

Prywatnie mama dwóch fajnych córek. Lubię wyzwania chociaż nie zawsze. Ostatnie wyzwanie, które wypchnęło mnie ze strefy komfortu to morskie żeglowanie, mimo że boję się głębokiej wody 😊

0
dr inż. Elżbieta Radaszewska, profesor uczelni

dr inż. Elżbieta Radaszewska, profesor uczelni elzbieta.radaszewska@p.lodz.pl

W swojej pracy łączę wiedzę z innowacyjnymi metodami kształcenia. Od kilku lat aktywnie uczestniczę w konferencjach naukowych, szkoleniach i warsztatach poświęconych nowym metodom kształcenia. Jestem autorką wielu materiałów i kursów wykorzystujących rozwiązania e-learningowe oraz nowoczesne metody aktywizujące m.in.: Case Study, Design Thinking, grywalizację czy facylitację. Metody te stosuję na zajęciach oraz w pracy projektowej metodą tutoringu, zarówno podczas spotkań indywidualnych jak i w małych grupach.

Zainteresowania naukowe

Pracuję w Katedrze Inżynierii Mechanicznej, Informatyki Technicznej i Chemii Materiałów Polimerowych Politechniki Łódzkiej na Wydziale Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów. Moje zainteresowania naukowe obejmują:

e-learning/b-learning, modelowanie, analizę i projektowanie optymalnych struktur kompozytów włóknistych oraz zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa pracy.

Prywatnie

Uwielbiam czytać, szczególnie literaturę wojenną oraz książki psychologiczne. Długie spacery, spływy kajakowe oraz eksperymentowanie w kuchni – to lubię 😊

0
dr inż. Dagna Siuda

dr inż. Dagna Siuda dagna.siuda@p.lodz.pl

Prowadzę zajęcia ze studentami z zakresu marketingu, e-business, zarządzania marką oraz zarządzania strategicznego, zarówno po polsku na WOiZ, jak i po angielsku na IFE. Swoje umiejętności jako wykładowcy rozwijam w ramach licznych szkoleń dotyczących nowych metod i technik dydaktycznych, np. Design Thinking, Problem Based Learning, czy Flipped Education. Poza „standardowymi” zajęciami, lubię indywidualną pracę ze studentami, którzy chcieliby rozszerzyć swoją wiedzę lub przeprowadzić swój własny projekt badawczy.

Zainteresowania naukowe

Pracuję w Instytucie Marketingu i Zrównoważonego Rozwoju, gdzie zajmuje się badaniami głownie z obszaru zarządzania marką. Prowadzę badania wśród konsumentów, jak i przedsiębiorców. Obecnie pracuję nad tematyką marki zrównoważonej i jej wpływu na środowisko, z kolei swoją rozprawę doktorską oparłam o badania dotyczące wizerunku marki w social mediach.

Prywatnie

Moją największą pasją są podróże, te mniejsze i te większe, najlepiej nie po utartym szlaku. Mam dziwny gust muzyczny, lubię dobre kryminały (do czytania i oglądania), escape roomy, puzzle i ciekawe planszówki, kocham pieski;)

0
mgr Marzena Stawicka

mgr Marzena Stawicka marzena.stawicka@p.lodz.pl

Chcę zapewnić moim studentom jak najlepsze warunki do efektywnego uczenia się, dlatego nieustannie rozwijam swój warsztat dydaktyczny. Brałam udział w licznych kursach, szkoleniach, na przykład: Design Thinking, Case Teaching, e-learning czy Testing, Evaluation and Assessment, który ukończyłam z wyróżnieniem. Byłam również instruktorem i twórcą materiałów do kursów dla innych dydaktyków PŁ - EMI (English as a Medium of Instruction). Przygotowywałam materiały i prowadziłam kursy kończące się międzynarodowym certyfikatem TELC oraz dla pracowników administracji PŁ.

Zainteresowania naukowe

Pracuję w Centrum Językowym i specjalizuję się w języku angielskim o profilu biznesowym oraz technicznym. Interesuję się mentoringiem i tutoringiem, stąd mój udział w programie Masters of Didactics (MoD). Wszystko zaczęło się od owocnej wizyty studyjnej na drugiej co do wielkości uczelni w Zjednoczonym Królestwie - UCL (University College London), która doprowadziła mnie do pierwszej edycji Advanced Teaching and Tutoring Qualification (Advanced MoD Programme). Mój autorski, pilotażowy projekt ‘Peer Corner’ spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem innych tutorów oraz samych uczestników pilotażu.

Prywatnie

Uwielbiam spotkania z ludźmi, czytanie, podróżowanie, naturę i spacery z moimi wspaniałymi, wielkimi psami. Ostatnio polubiłam zdrowy styl odżywiania i aktywny wypoczynek z czego bardzo się cieszę:)

0